
-
-
Koszyk jest pustySuma 0
-
Regulamin
§ 1
Postanowienia wstępne, informacje
1. Sklep internetowy, działający pod adresem www.prono.pl, prowadzony jest przez PRO-VISION SP. Z O. O., z siedzibą w Warszawie przy ul. Złota 7/18 00-019, (KRS: 0000317371, NIP: 5252444035, REGON: 141560110) zwany w dalszych postanowieniach regulaminu Sklepem Internetowym.
|
§ 2
|
1. Sklep Internetowy dokłada najwyższej staranności, aby znajdująca się w witrynie internetowej oferta była w pełni aktualna zarówno co do oferty towarowej jak i jego ceny. Z uwagi jednak na duży obrót towarowy występować mogą sytuacje, w których zostanie wyczerpana oferta towarowa w odniesieniu do danego rodzaju asortymentu lub też zmianie ulegną ceny towaru.
2. Z uwagi na uwarunkowania określone w ust. 1 umieszczona na stronie internetowej oferta towaru nie jest równoznaczna z ofertą w rozumieniu odpowiednich przepisów Kodeksu cywilnego, stanowi jedynie zaproszenie do rozpoczęcia rokowań na temat ustalenia ostatecznych warunków kontraktu (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu tym przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). 3. Procedura zawierania umowy sprzedaży wygląda w ten sposób, że: 3.1. Klient na stronie sklepu może dokonywać zakupów z zalogowaniem lub bez zalogowania. 3.2. Po wyrażeniu chęci zakupu towaru klient winien postępować zgodnie ze wskazaniem zawartymi na stronie sklepu, tj. dodać towar do koszyka, ustalić sposób płatności, sposób dostawy, określić czy chce otrzymać fakturę VAT czy też paragon oraz potwierdzić, że „zamówienie jest z obowiązkiem zapłaty – (wskazany nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu tym przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) 3.3. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia w formie elektronicznej lub telefonicznie, w zależności od wybranej opcji. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu tym przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). 3.4. Po sprawdzeniu przez sklep dostępności towaru i innych danych związanych z towarem klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji oznacza zawarcie umowy. Do czasu otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji klient może zrezygnować z zamówienia, co nie powoduje konieczności poniesienia przez niego żadnych kosztów. 3.5. W razie niemożności zrealizowania zamówienia w całości lub części klient otrzymuje o tym niezwłocznie informacje wraz z ewentualną propozycją zawarcia transakcji na innych warunkach (co do ceny, terminu realizacji lub tp.). W razie przyjęcia przez klienta nowej propozycji traktuje się ją jako nowe zamówienie. (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu tym przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). 4. Warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia jest poprawne wypełnienie i złożenie formularza zamówienia. 5. Nieprawidłowo wypełnione formularze nie mogą stanowić podstawy do uznania ich za złożenie zamówienia. 6. Zamówienie złożone przez Klienta ustnie w oddziale firmy PRO-VISION SP. Z O. O. uważa się za potwierdzone w chwili wpisania zamówienia do elektronicznego systemu sprzedaży. 7. Kupujący zobowiązany jest do podania aktywnego adresu e-mail lub numeru telefonu, pod którymi będzie możliwe potwierdzenie złożonego zamówienia lub jego weryfikacja. Potwierdzenie i weryfikacja złożonego zamówienia są również warunkiem realizacji zamówienia. 8. Jeżeli procedura potwierdzania i weryfikacja nie są możliwe z przyczyn niezależnych od Sklepu, złożone zamówienie zostanie anulowane (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu tym przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta 9. Realizacja zamówienia rozpoczyna się w zależności od rodzaju zamówienia: 9.1. W przypadku zamówień płatnych przy odbiorze - w momencie potwierdzenia przez osobę zamawiającą danych zawartych w formularzu zamówienia. 9.2. W przypadku zamówień realizowanych na zasadzie przedpłaty - w momencie zaksięgowania środków z podanym numerem zamówienia na jedno ze wskazanych kont bankowych Sklepu Internetowego. ING Bank Śląski 78 1050 1012 1000 0090 8001 9723 Rachunek walutowy dla przelewów w walucie EUR: ING Bank Śląski 74 1050 1012 1000 0090 8001 6109 (swift INGBPLPW) 10. W przypadku zakupu towarów oznaczonych w Sklepie Internetowym jako „promocja” lub „wyprzedaż” ilość towarów w cenach promocyjnych czy w cenach z wyprzedaży jest ograniczona, a co z tym związane sklep nie gwarantuje dostępności towaru dla wszystkich składających zamówienie.
11. W przypadku towarów oznaczonych jako „promocja” bądź towarów oznaczonych jako „wyprzedaż” o kolejności realizacji złożonych zamówień decyduje kolejność ich wpływu oraz kolejność potwierdzenia ich wpływu w elektronicznym systemie sprzedaży sklepu. Do zawarcia umowy dochodzi w sposób określony w ust. 3.4 12. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT lub jeśli kupujący nie życzy sobie faktury - paragon fiskalny. 13. Akceptując regulamin i zgłaszając żądanie otrzymania faktury klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną bez pieczątek i podpisów. 14. Wszystkie ceny w sklepie internetowym Projektory.com są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich i zawierają podatek VAT. 15. Wszystkie ceny podawane w sklepie internetowym na stronie www.prono.pl są wiążące wyłącznie przy złożeniu zamówienia przez sklep. Ceny w innych punktach sprzedaży mogą różnić się od cen prezentowanych na stronach sklepu. 16. W przypadku przekierowania klienta na stronę Sklepu Internetowego za pośrednictwem innych stron internetowych, w tym w szczególności stron porównujących ceny towarów (przykładowo www.ceneo.pl, www.nokaut.pl, www.skapiec.pl) cena podana przy towarze w sklepie jest ceną promocyjną co oznacza, że przy wejściu bezpośrednio na stronę sklepu cena ta w ten ostatni sposób uzyskana może być różna od ceny promocyjnej (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu tym przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). 17. Klient może dokonać zmian w zamówieniu do oznaczenia zamówienia jako „przyjęte do realizacji. 18. Klient może anulować złożone zamówienie: a) osobiście w centrali lub oddziale sklepu na terenie Polski, pod adresem ul. Pokorna 2 lok. U7; 00-199 Warszawa b) telefonicznie pod numerem: 22 560 00 00 c) e-mailem pod adresem ok@prono.com.pl. 19. Klient nie może anulować zamówienia, które już zostało wysłane do niego kurierem. 20. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary: a) gotówką przy odbiorze towaru, b) za pobraniem: należność pobiera kurier UPS lub DHL (płatność za pobraniem możliwa jest tylko przy zamówieniach, których wartość nie przekracza kwoty 12000,00 zł brutto – (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa konsumentów), c) przelewem bankowym na konto Sklepu Internetowego Projektory.com (przedpłata całości lub części wartości zamówienia). Realizacja zamówienia następuje, gdy pieniądze zostaną zaksięgowane na koncie sklepu, z podanym wcześniej numerem zamówienia, d) płatność ratalna, za pośrednictwem instytucji kredytowych lub pożyczkowych (sklep nie udziela kredytów), e) za pomocą kart płatniczych Visa®, MasterCard®, Maestro®, Diners Club® oraz American Express®. 21. Towar zamówiony w Sklepie Internetowym dostarczany jest w sposób określony w zamówieniu, to jest za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS Polska Sp. z o.o. lub w wypadku niektórych produktów za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL Express (Poland) Sp. z o.o. 22. Koszt dostawy podany jest również w zakładce „dostawa” i zawsze podawany jest podczas składania zamówienia. Wysłanie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z zaakceptowaniem obowiązującego kosztu dostawy. W wypadku podania przez Klienta nieprawidłowego kodu pocztowego, innego niż obowiązujący w miejscu zamówionej dostawy sklep zastrzega sobie prawo ponownego przeliczenia opłaty za transport zgodnie z prawidłowym kodem pocztowym i doliczenie tych kosztów do kwoty zamówienia (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa konsumentów). 23. Czas dostawy, zależny od wybranego sposobu doręczenia towaru wynosi do 30 dni. 24. Po otrzymaniu przesyłki klient winien dokładnie sprawdzić paczkę i otrzymany sprzęt i o ewentualnych usterkach niezwłocznie poinformować sprzedawcę. Jeżeli towar był w momencie jego odebrania uszkodzony należy w obecności kuriera spisać protokół i uszkodzony towar wysłać za pośrednictwem UPS na koszt firmy PRO-VISION SP. Z O. O. lub nie odbierać przesyłki (wskazany zapis nie dotyczy podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa konsumentów). 25. W sytuacji jeśli z przyczyn obiektywnych nie jest możliwe dostarczenie towaru w terminie określonym w ust. 24, sklep winien o tym niezwłocznie powiadomić Klienta i oczekiwać jego decyzji co do dalszego postępowania. 26. Wraz z towarem dostarczany jest niniejszy regulamin, dokument gwarancyjny w sytuacji jeśli na dany towar udzielana jest gwarancja oraz faktura VAT lub paragon fiskalny. W zakresie sprzedaży rozumianej w brzmieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta wraz z towarem dostarczany jest formularzem odstąpienia od umowy wraz z pouczeniem. W przypadku braku któregokolwiek z tych dokumentów Klient winien niezwłocznie o tym powiadomić sklep, wskazując szczegółowo te braki. 27. Gwarancja jakości ma zastosowanie do towarów nabywanych na podstawie umów sprzedaży zawieranych pomiędzy sklepem, a Klientami. Gwarancją objęte są towary, w odniesieniu do których sklep wyraźnie zawiera wskazanie, że gwarancja przysługuje |
§ 3
|
1. Określone w postanowieniach niniejszego regulaminu dotyczące możliwości odstąpienia od umowy dotyczą tylko i wyłącznie podmiotów, którym przysługuje status konsumenta w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, uprawnienia te nie przysługują innym podmiotom, w szczególności zaś przedsiębiorcom.
2. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów za wyjątkiem tych określonych w § 3 ust 2a, w terminie do 14 dni, przy czym bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: - dla umowy, w wykonaniu której podmiot prowadzący Sklep Internetowy wydał rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzecz posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez nią osobę trzecią, inną niż przewoźnik, - dla umowy która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, - dla umowy która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia pierwszej rzeczy, - dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. 2a. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że podmiot prowadzący Sklep Internetowy zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 3. Odstąpienie od umowy wymaga zachowania formy pisemnej. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego regulaminu. Podmiot prowadzący Sklep internetowy nie zapewnia możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną. 4. Dla zachowania terminu o odstąpieniu od umowy wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed upływem terminu; umową taką uważa się za niezawartą a klientowi zostanie wystawiona faktura korygująca do dokumentu zakupu 5. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz prowadzącemu Sklep internetowy lub przekazać ją osobie przez powyższego upoważnionej do odbioru niezwłocznie, nie później jednak niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że prowadzący Sklep internetowy zaproponował iż sam rzecz odbierze. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed upływem terminu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystanie z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 6. W celu usprawnienia obsługi, towary zwracane prosimy opatrzyć w numer zwrotu: RMA. Numer ten można uzyskać za pośrednictwem strony internetowej lub poprzez handlowca realizującego zamówienie. Numer RMA powinien być opisany w widocznym miejscu na przesyłce.
7. Zwrot następuje za pisemnym potwierdzeniem odbioru towaru przez sprzedawcę. Wraz z odsyłanym towarem klient winien zwrócić wszelkie produkty/świadczenia, które otrzymał gratisowo, a/lub których warunkiem otrzymania lub otrzymania w preferencyjnej cenie był zakup zwracanego sprzętu.
8. Prowadzący Sklep internetowy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, posługując się tożsamą formą płatności jakiej użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli prowadzący Sklep internetoy nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa nie przysługuje w przypadku nagrań audio i wideo oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych, po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania. 10. W chwili odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez prowadzącego Sklep internetowy lub osobę trzecią na podstawie z powyższym porozumienia.. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, prowadzący Sklep internetowy informuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy sprzedaży. |
§ 4
|
1. Przez używane w niniejszym regulaminie pojęcie reklamacji rozumieć należy zarówno zgłaszanie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru, roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową w odniesieniu do sprzedaży konsumenckiej jak i roszczeń przysługujących z tytułu gwarancji.
|
§ 5
|
1. Jeśli towar sprzedawany w sklepie objęty jest gwarancją jakości informacja o tym znajduje się przy danym produkcie. Informacja winna zawierać zasadnicze postanowienia odnośnie tego czy dany sprzęt w całości jest objęty gwarancją czy tylko niektóre jego elementy, a także o okresie gwarancji.
|
§ 6
|
1. Wszelką korespondencję do Sklepu Internetowego należy kierować wyłącznie na adres: Prono.pl, ul. Pokorna 2 lok. U7; 00-199 Warszawa lub na adres e - mail: ok@prono.com.pl
|